mandag 24. august 2009

Elise finner en "snarvei" til hybelen

Det var en gang ei jente som skulle finne veien til hybelen sin aleine.
Etter hun så fornøyd hadde handlet firstprice fiskegrateng og soyasjokolademelk på ultra tenkte hun at det måtte finnes en kortere vei fra ultra enn om stasjonen.
I utgangspunktet hadde hun bare tenkt til å ta en liten snarvei, men så tenkte hun at kanskje det kunne vært kortere å gå i retning Konnerud. Når hun hadde gått langt og lengre enn langt fant hun ut at kanskje ikke dette var så veldig lurt, så hun gikk en random vei som iallfall var i retning Oslo. Etter å ha gått på denne veien 5-10 minutter så hun til sin store lettelse Danvik skole, og derfra visste hun hvor hun skulle gå.
Problemet var bare at hun ikke ante hvordan hun skulle gå for å komme seg på riktig vei, og rota seg bort i diverse blindveier og gikk nesten inn i hager til folk.
Etter litt over en halvtime kom hun seg til slutt hjem med sin tunge sekk, gymbag og matpose med nesten smelta fiskegrateng.
Og snipp, snapp, snute så var eventyret ute.

5 kommentarer:

Marthe sa...

SV; Jeg viste det! Du har alltid hatt en forkjærlighet for lillebror! Har lagt merke til måten du har sett på han skjønner du! Du trenger ikke skjule det mer! Du er gjennomskuet!!

Marthe sa...

Siden det ikke var godt nok med min forrige, hysteriske kommentar...Har jeg lest hele innlegget og kommenterer på nytt..Jeg veit nå hva jeg skal kjøpe til deg på attenårsdagen!

Veronica sa...

Du er flink altså! Du skulle nok hatt GPS lille venn :W

Unknown sa...

Elise, det er godt å høre vi er flere <3

Kaja sa...

Elise da! :P Austad/Danvik er da ikke så stort? hehe. Du kunne ringt meg veitu <3