mandag 22. februar 2010

Vinterferie

Endelig er det vinterferie. Kan ikke en gang beskrive hvor deilig det er, etter kjempestresseuke med særemne.
Ferien starta helt fantastisk med Sandvika tur med fine mennesker. For første gangen i hele mitt liv har jeg vært på Sandvikasenteret. Der var det akvarium.
Etter å ha beundret akvariumet i 20 minutter (mens vi tiltrakk oss mennesker som sto og lo av oss) satt vi rundt verdens største runde bord på peppes og spiste oss dødsmette på pizzabord (når man er student må man jo faktisk spise for 20 år når man først kan spise så mye man vil)



(Jeg klarer aldri å huske kameraet mitt så dette bildet er stjålet fra Veronicas blogg =))

Så var det Katzenjammer-konsert på Musikkflekken som var helt fantastisk og en av de beste konsertopplevelsene jeg har hatt i hele mitt liv"
Vi kom ganske tidlig så vi fikk stå helt foran, og de spilte mange av de beste sangene sine og tok helt av på scenen. Vi sang med og ropte av full hals så det er utrolig at vi faktisk hadde stemme igjen dagen etter ( i større eller mindre grad iallfall). Litt skuffende at de ikke spilte Wading in deeper og tea with cinnamon.

Etter konserten fikk vi tatt bilde både med Solveig:



og Anne Marit (som det ser ut som jeg prøver å komme meg unna):


(Bilder stjålet fra Aina :))

På toget hjem var det mange blide mennesker som så ut som de synes det var dødsgøy å få besøk av 15 overentusiastiske fjortiser.

På lørdag var det først orkesterøvelse før noen festeligheter på kvelden:



Søndagen gikk med til soving, rydding og spising av frosne bringebær (som faktisk var ganske sunt, før vi tok på en halv kilo sukker).

I dag har jeg vært superflink og rydda badet og rommet (nå går det an å sitte i sofaen min igjen), vært på kvartettøvelse, laget dødsgod og ganske komplisert (for meg) middag og transkribert noter.

Resten av vinterferien har jeg egentlig lyst til å være 8 år og ake døgnet rundt:


Men jeg har fått jobb og skal tilbringe store deler av ferien med å stå i kassa, servere, rydde, lage mat osv.

3 kommentarer:

Jørgen sa...

Lille, søte ake-Elise :)

Veronica sa...

LIKERLIKERLIKER DEG og spesielt der du vil rømme fra Anne Marit!

eirinsurr sa...

må innrømme at jeg er litt skuffet over bildevalg til "festligheter på kvelden" ser ikke akkurat ut som du hadde tenkt å kose deg... egentlig er jeg bare sur på dette innlegget. fordi jeg ikke var på katzenjammer, fordi jeg måtte ordne til fest som du er ut til ikke ville gå på. Du altså.... ååååh