tirsdag 19. januar 2010

Den store miste bussen/toget dagen

Noen dager burde man egentlig bare blitt hjemme i senga.
I dag er litt en sånn dag.
På morgenen skulle jeg være flink å trakte meg kaffe, men et eller annet gikk galt (burde kanskje skjønt det når det var 3 skjeer kaffe og 10 liter vann) så det ble mest varmt vann med litt kaffesmak.

(kaffe intravenøst hadde gjort seg)

Så gikk vi ut døra i passe tid, men i dag hadde bussen bestemt seg for å være megarask, så den hadde akkurat rukket å kjøre fra busstoppet i det Veronica og jeg kom løpende ut med gymmbager, sekker og bøker i hendene (som likte seg godt på bakken).
Fint! tenkte jeg. Starte det nye semesteret med en anmerkning, men siden vi er superraske og sånt klarte vi faktisk å komme til stasjonen samtidig med bussen (kø og at bussen kjører lang vei kan ha hatt noe med saken og gjøre..)

Når jeg hadde gått av skolebussen skulle jeg ta på gymbgen og lur som jeg var gjorde jeg det med hånda jeg hadde kaffekoppen i.
Kan ikkke si varm kaffe nedover ryggen gjorde morgenen spesiellt mye bedre..

Så var det en laaang skoledag.
Da vi skulle hjem rakk vi akkurat ikke skolebussen (buss nr. 2 mistet i dag) så vi måtte vente på rutebussen.
Den var selvfølgelig 8 minutter forsinka, og hadde bestemt seg for å bruke ekstra god tid.
Når vi var på brua så vi halv 5 toget komme susende inn på plattformen. (3. kollektivting mistet i dag). Toget kan aldri være forsinka når man faktisk vil det.
Da hadde vi en koselig (evt. fæl) halvtime på stasjonen, og jublet av glede da ventetiden snart var over og vi fikk beskjed over høyttaleren at dette toget var selvfølgelig forsinka.


Etter 40 minutter inne på et tog som hele veien blinket med: EIDSVOLL, dette er togets endestasjon var vi endelig hjemme
Da hadde jeg heldigvis hele 30 minutter på og spise, lete fram noter som har vært borte 2 måneder og komme meg avgårde på spilling 3 timer.

Alt dette (+ resten av problemene i hele verden)er nettbuss sin feil :D


Edit: måtte bare legge til at i dag kom jeg meg inn på toget selv om dørene hadde begynt å lukke seg. Måtte bare risikere å miste armen, men kom meg på :)

24 kommentarer:

Kaja sa...

Haha. du skriver hatblogg om nettbuss, og jeg skriver om hyggelig bussjåfør :P

Jørgen sa...

Elise. Elise, Elise, Elise...

Du skriver en av mine favorittblogger. Takk!

Jeg ler og jeg ler.

Vær på hybelen myemye oftere og VASK DE JÆVLA KJELENE DINE! Jeg måtte SKRAPE ut av den! Fuck...

Uansett. Veronica og jeg liker deg og håper å se deg OFTE. Og liker resirkulering av bilder.

Hadetbra!

Jørgen sa...

o: SPAIL

Jørgen sa...

o: ELLSELI (nesten ELISE, om du bruker fantasien)

Jørgen sa...

o: ELLSELI (nesten ELISE, om du bruker fantasien)

Jørgen sa...

o: GALLOBI?

Jørgen sa...

o: RAPPLUBP

Jørgen sa...

o: ZAFTIES

SAFTiS!HHAHAHA

Jørgen sa...

o: FUNEST

Jørgen sa...

o: REGLA!

Jørgen sa...

o: TERSTI

Jørgen sa...

o: TREAKOS

Hmm.. KOSE TRÆR? Det forrige er forresten det musikalske navnet av Kjersti!

Jørgen sa...

o: HYPERCUS

Jørgen sa...

o: BUTBUM! HAHAHAHA

Jørgen sa...

o: BASMSE

Jørgen sa...

o: BASMSE

Jørgen sa...

o: TERSEN!

Jørgen sa...

o: OUPSPILT

Så,så

Aina sa...

Du skriver så bra altså! Og jeg tror jeg begynner å elske de bildene av nettbuss og nsb med kryss over seg! Bussene mine hadde "kom presis" dag i går og jeg risikerte endel ganger å komme forsent,men så var jeg så flink og løp for livet!

Unknown sa...

MUHAHAHAHAH - jeg kjører sjøl.
o: ralib

julie sa...

HATER nettbuss. Mistet toget i går selv jeg. Bussen var 15 min forsinket, da MÅ man være på brakerøya for å rekke toget, men da var vi på skolen... Kjipt!

eirinsurr sa...

buss er teit. nå lo jeg :)

Aina sa...

SV; ikke sant? er ikke den bare kjempe söt eller?!

Ina Margrethe sa...

Det er enkelte dager som er slike! Alt går galt :s