tirsdag 5. januar 2010

1. skoledag

Nå har jeg, som dere kanskje merka, hatt en liten bloggferie.
Men nå merka jeg at jeg begynte å savne det litt, for når man faktisk har ting man skal gjøre er det veldig fristende og bare ende på bloggen.
Dagen i dag begynte alt for tidlig.
Faktisk enda tidligere enn gårsdagen da jeg sto opp 07.40 (I FERIEN!!!) Jeg skal kanskje ikke skryte så mye av det, for jeg måtte til tannlegen.
Da fikk jeg iallfall mye ut av dagen tenkte jeg, men senga var veeeeldig fristende da jeg kom hjem 08.45, og før jeg visste ordet av det hadde jeg sovet til 12.30...

I dag derimot.
Det var opp 06.00, og nå var det ikke en gang mulighet til å gå å legge seg igjen...
Som om ikke det var nok var det -18, 2 grader ute og sikkert 13 grader inne.
Dagen bedret seg iallfall når jeg traff gode venner på toget.
På skolen skulle halve klassen ha direksjonstentamen.

Jeg hadde vært flink å forberede meg i ferien med å glemme alle noter på skolen.

Jaja, tenkte jeg, jeg blir sikkert ikke i dag uannsett. Bare jeg ikke må dirigere loven er jeg fornøyd.
Selvfølgelig ble jeg trukket først av ALLE, og trakk loven.
Men, nå er jeg ferdig! :D


Kl. 15.50 spaserte vi lykkelig ut av klasserommet, for å rekke toget halv 5.
Det hadde vi god tid til, trodde vi selvfølgelig, siden vi fikk sitte på med noen.
Meeeen, det hadde bestemt seg for å være kjeeempekø over hele drammen. Kristian var så snill å kjøre oss til Gulskogen, for at vi skulle rekke toget, men selvom 4 toget hadde vært kjempeforsinka skulle selvfølgelig halv 5 toget være helt presis.
Jaja, tenkte vi. Det er iallfall venterom på Gulskogen.
Men NEI DA. Det var låst.
Etter et mislykka forsøk på å dirke opp låsen med en hårnål og på å få foreldre til å hente oss var det bare å vente.


I kveld BURDE jeg lest MIP, men jeg har heller slitt med å fylle ut en søknad på NMH (det var faktisk litt fornuftig da..), spilt litt gitar, tråkka på katten (æææ, stakkars pus) og spist for mye julegodteri.

5 kommentarer:

Emilie sa...

Fin dag da. Heheh.... Katten og greier. Du klarte deg fint på dirigeringen btw. :) Og det var sikkert ikke kaldt på togstasjonen heller.

Aina sa...

altfor kaldt for tiden!

eirinsurr sa...

Haha nå lo jeg:P

Unknown sa...

Jeg lo høyt

Jørgen sa...

Liker at du tråkker på katter.