torsdag 26. mars 2009

Osloo :D

I går var jeg og Veronica i Oslo.
Det var kjempegøy!
Først hadde jeg planer om å finne noen sko som fantes bare i stress-butikker (trodde jeg).
Først gikk vi til butikken langt nede på Karl Johan, der de selvfølgelig ikke hadde de.
Så fant vi ut at vi skulle spise like ved konserthuset, på bagel og juice :)
Etterpå fant vi ut at vi måtte finne den andre stressbutikken i Oslo.
Den var selvfølgelig rett i nærheten av den andre, bare ENDA litt lenger bort... :P
Der hadde de den heller ikke (vi spurte faktisk), så vi gikk tilbake tiol den andre stressbutikken for å spørre om de hadde den der.
Da de ikke hadde den der bestemte vi å bare ta en liten tur innom arkaden, og der fant vi skoa, faktisk hundre kroner billigere :D


Så vandra vi rundt i Oslo litt lenger, før vi fant ut at vi skulle komme oss til konserthuset. Det var visst litt lettere sagt enn gjort, for vi surra oss langt bort, helt ned til filipstad brygge.
Etter to middels desperate telefoner til pappa som er litt bedre kjent i Oslo, fant vi til slutt fram til konserthuset.
Vi fikk faktisk billetter på første rad og greier (til 100 kroner :O)
De spilte:
CPE Bach: Sinfonia nr.2 B-dur, Wq 182/2
Joseph Haydn: Cellokonsert C-dur
Jean Sibelius: Rakastava - Den elskede - op 14
Dimitrij Sjostakovitsj: Kammersymfoni i c-moll, opus 110A
Det var kjemepefine stykker alle sammen, spesiellt nr. 2 (for den har jeg spilt) og den siste :D
Etter konserten gikk vi bort til Nationaltheateret stasjon, og var der ca. 21.10.
Til vår store begeistrelse gikk det ikke noe tog før kl. 22.19 og det var 10-15 minutter forsinka.
Heldigvis hadde vi msn på mobilen til Veronica og billettautomater å more oss med.
(Det koster forresten nesten 40 kroner for en hund til Lier).
Var i Kongsberg kl. 23.45, og da var mamma så snill at hu hadde sitti oppe for å kunne hente meg på stasjonen :D
Det var en veldig fin tur.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Haha :-D

Kjenner meg igjen når jeg er i Oslo, andre steder enn Majorstua:-P

Herreguuud! Sees i Trondheim, babe! :-D

Kaja sa...

Jeg er faktisk helt lost når det kommer til Oslo :O
Jeg vet hvor Karl Johan og Oslo City og det der er :P men noe utover det er jeg ikke så veldig flink til :P
Men jeg er ikke like ille som Tommy som trodde det var gåavstand fra Lysaker til Oslo S! :P

Henriette sa...

Det hørtes gøy ut, Elise, ich bin misunnelig...

Veronica sa...

Finefine dagen det der! Og fine butikken med morsomme gamle "little happy smiling puppy" mannen. Må gjentas ♥

Tuva sa...

Ah! Heldig! Hørtes gøy ut. Og konserten, naaam, jeg hadde tenkt meg på den i morgen, men kan ikke allikevel.. Jaja, unner deg den vel mer enn jeg misunner deg den. Oslo er fint :)