onsdag 4. februar 2009

Bestandig

I går må jeg si jeg virkelig ble bestevenn med NSB.
Først var toget 5 minutter forsinka, det gikk helt greit for det er det jo alltid.
Vi kjørte fra drammen som vanlig men litt før Gulskogen fant toget ut at nå skulle det stoppe.
Vi sto der i kanskje et kvarter før toget plutselig begynte å rygge et lite stykke (??).
Seinere fikk vi vite at det var feil med sentralstyringsmekanismen på Gulskogen og at vi måtte rygge helt tilbake til Drammen.
Da vi hadde stoppa i Drammen fikk vi plutselig vite at vi måtte raske med oss alt vi hadde å løpe på et tog på et helt annet spor.
Det toget gikk selvfølgelig ikke før etter et kvarters tid, men etter det gikk toget ganske greit hjemover.
I tilegg måtte jeg gå hjem (ok, det er ikke langt, men jeg måtte bære gymbag, tung sekk og cello hjem).
Hvorfor er toget ALDRI forsinka på vei til skolen?

2 kommentarer:

Veronica sa...

hahha, nsb altså. de er morsomme. Toget vårt sto fast på Gulskogen i en halvtime eller noe, og plutselig kom det på ett helt annet spor og det var så vidt vi rakk det. Man kan ikke stole på nsb.

O: ingred

Aina sa...

haah, jeeg er enig der! NSB er rare saker som ikke er til å stole på. Det er utrolig hvor fort jeg og Veronica kom oss til BarrattDue egentlig! NSB burde beregne forsinkelsene litt bedre, så man kan komme for seint, det er litt små koselig noen ganger :D