lørdag 28. februar 2009

Lørdaag

I dag dro jeg først til byen med søstra mi, fordi jeg hadde fått en rar melding på aspiro (hva nå enn det er for noe) om halv pris på valgfritt plagg på bik bok.
Til sammen ble fangsten:
- tights jeg har sett på lenge 74,50.
- to singletter for 99.
- singlet til 18 kroner (!!)
- bluse til 32 kroner.
- liten blå veske til 50 kroner
- øredobber til 14,50
- forsinket bursdaggave til mamma, som vi litt for seint fant ut at hun hadde fra før :P

Så gikk ferden videre til stasjonen der jeg møtte Veronica og Kristine som hadde funnet en hylle med korker de hadde fått sansen for inne på kiosken.
Vi vandra over til marken.
Der var det mange lite trivelige folk, som ler av andre som får støt av leiker i boden deres.
Bondens torg derimot, falt i smak.
Der fikk vi smake verdens beste bringebærsaft vi MÅTTE kjøpe en flaske av hver.
Det var desverre ikke alle som hadde så veldig lyst til å dele ut smaksprøver til oss (hint til gravensteineplesaftmannen hvis han leser dette, for det gjør han jo helt sikkert.)
Da vi fant ut at det ble nok bondens torg somla vi oss over til stortorvet der vi bla. prøvde rare hårbøyler med slør og silikongrytevotter (som så ut som et beltedyr og må være umulig å ikke brenne seg med).
Så satt vi oss ned på en benk og fant oss en zebravenn vi ville følge etter inn på lindex, men plutselig var hun borte.
Da fant vi ut at vi måtte kjøpe oss noe å drikke, for vi ville ikke begynne på den dyrebare bringebærsafta ennå.
Etter vi hadde kjøpt rar drikke med juice og vann på rema1000 tenkte vi vi skulle bevege oss mot stasjonen, men da var det selvfølgelig tre kvarter til neste tog gikk.
Så vi stranda på en benk på stortorvet igjen, og følte oss som kjempefjortiser som ikke har annet å gjøre enn å henge på kjøpesentrene.
Plutselig gikk det en liten gutt forbi som smilte veldig til oss, vi smilte selvfølgelig tilbake.
Så roper han gutten ut mens han peker i vår retning: Mamma, seee!!
Var vi virkelig så rare at vi har blitt en ny turistattraksjon i Kongsberg?
Eller var det kanskje planta som sto ved siden av oss som var fylt med sjokolademelkkartonger, ekstratyggis, kjærlighetpinner og diverse annet han pekte på?

Nå sitter jeg hjemme sammen med mamma og pappa.
Jeg tror faktisk det er første lørdag noen gang at begge søskna mine er borte og jeg er hjemme.


Ha en fortsatt fin vinterferie!

2 kommentarer:

Veronica sa...

ahaahh :D genialt ♥

Jørgen sa...

Koselig innlegg. :D