mandag 9. februar 2009

Morsom hjemtur

Så glad jeg er i NSB! :)
Når vi kommer til stasjonen er Kongsbergtoget det eneste toget på tavla som det ikke står noe i forsisnkelsesruta på. Det var ganske overraskende, men gleden varte ikke særlig lenge.
Da vi hadde gått ut på sporet og det bare var tre minutter igjen til det skulle gå blinka plutselig tallet 25 mot oss fra forsinkelsesruta.
Da var det bare å gå inn igjen å vente.
Etter å ha venta en stund bestemte jeg meg for å sjekke om toget var blitt mer forsinka og da sto ikke Kongsbergtoget på tavla i det hele tatt.
Kvart over 5 fikk vi vite at toget vi skulle ta hadde "betydelige forsinkelser" og hadde ikke reist fra Oslo S. ennå.
Jeg gikk å snakka med en konduktør og han sa at toget var innstilt, men han skulle prøve å fikse alternativ transport.
Kl. 17.35 så vi endelig maxi-taxien vår komme kjørende, og etter et lite taxibytte på Gulskogen av uvisse årsaker gikk hjemturen bra.
Jeg tror NSB er veldig glad i tallet 50, for også denne veien var vi 50 minutter forsinka.

Nå skal jeg spise litt sjokoladekake, og så får vi håpe at toget ikke er like forsinka i morgen :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

hehe. jeg er veldig glad i nsb, jeg også. satt og venta 40 min på gulskogen da jeg allerede hadde sitti på toget i over seks timer (fra bergen til drammen). kunne ikke toget bare ha venta i FEM MINUTTER med å streike!??

Veronica sa...

hahaha, nsb er helt lost for tiden! Nå er det jo mer vanlig med forsinka tog enn tog som faktisk kommer når de skal! Og hva er greia med gulskogen, alltid? medness!
Er litt glad jeg ikke er avhengig av tog mer enn et par ganger i uka.

O:medness