søndag 11. oktober 2009

Etter fem år med fransk, har jeg endelig funnet ut noe nyttig å bruke ordboka til.
Jeg skulle opp på rommet mitt å gjøre lekser (på Søndag kveld ja, sånn går det når man utsetter til siste liten).
Der var det som vanlig ti minusgrader.
Jeg prøvde å sette på ovnen min for å få det litt varmere, men jeg fikk den ikke høyt nok opp til at det hjalp noe.
Da kom jeg på den gode ideen å sette noe under den.
På bordet lå den kjære franskordboka mi, lett tilgjengelig i tilfelle noe skulle skje (eller evt. fordi jeg ikke har giddi å rydda den bort).
Da kom ovnen akkurat passe høyt, og jeg fikk gjort lekser uten å dø. :)


Ellers har jeg hatt en veldig innholdsrik helg.
Rett etter jeg hadde hoppa av toget (som for en gangs skyld var for tidlig ute) var det å dra på ungdomsstyremøte på biblioteket, etter et kvarter der ble vi kasta ut fordi de tydeligvis stengte 4 på fredager. Unødvendig.


Etterpå dro jeg til Sigrid på filmkveld. Det var kjempekoselig :)
Vi så "Notting hill" og "The bucket list", to filmer som virkelig kan anbefales.
Desverre fikk et mindretall av oss med oss slutten av "The bucket list" fordi det virkelig er søvndyssende å se på film (spesiellt når det allerede er seint).

Resten av helga har bare gått med til spilling og lekser, og det er sikkert ikke så interessant for dere å høre om.

5 kommentarer:

Aina sa...

det var en fin måte å bruke franskboken på må jeg si! :]

eirinsurr sa...

spilling her å... selv burde vel egentlig lese ordboka eller no. Ordforadet mitt i fransk er farlig nærme 0.

Sigrid sa...

Vi har samme dynetrekk! :)
Det er fint :)
Tror jeg skal begynne å bruke spanskboka mi jeg og (:

Anders sa...

kult ;) !

Kaja sa...

Endelig fikk du bruk for franskordboka :)