søndag 18. oktober 2009

Helga som ble borte

Nå har jeg akkurat blitt ferdig med alt av helgens spillinger,
festligheter

og ikke-fullt-så-festligheter (en forferdelig og umulig norskanalyse av en tale).

Lørdag våknet fire trøtte mennesker i en leilighet litt for seint til å skulle på øvelse halv 10.
Vi forta oss så bra vi klarte, og løp (les: Eirin og Jørgen gikk, men Elise med en meter kortere bein en dem måtte løpe for å holde følge) til der øvelsen var.
Ti minutter over halv ti sto vi utenfor døra.
Der var det mørkt inne og døra var låst.
Dirigenten hadde selvfølgelig glemt at vi skulle møte opp en halv time tidligere, så vi måtte rusle rundt i Drammen til kl. ble 10 og andre mennesker begynte å komme.
Spilte til kl. ble to, men jeg måtte være igjen å hjelpe dirigenten med ting til kl. var halv 3 siden JØRGEN meldte MEG frivillig til å være igjen siden ikke toget mitt gikk før fem på tre.
I dag kunne jeg faktisk sove helt til kvart på 9! :O
Så var det avgårde på seminar med maaange mennesker.
På "hentekonserten" klarte vi faktisk å samle inn 11878 kr til tv-aksjonen, og der forsvant den dårlige samvittigheten min for å ikke ha gått med bøsse.

Da jeg kom hjem var det kjempefint å kunne synke ned i sofaen med en halvferdig dårlig retorikktekst å bli ferdig med på 2 timer.
Heldigvis fikk jeg min årlige gode latter, fordi det tydeligvis er veldig vanskelig å finne døra vår for bøssebærerne. (Det er bare bøssebærere som har dette problemet, alle andre finner døra lett)
Tidligere år har bøssebærerne gått fire runder rundt huset, eller bare gitt opp når de står ved veien fordi de ikke ser døra vår ved første øyekast.
I år derimot, var det en gammel mann som skulle gå med bøsse.
Han gikk inn mot huset der vi satt og spiste middag, og så ikke ut til å legge merke til oss i det hele tatt.
Da han hadde kommet nesten til døra, så han seg bare forvirra rundt og snudde.
Jeg fortsatte å følge med på denne merkelige bøssemannen, og koste meg vireklig når han gikk til nabohuset der det for tiden ikke bor noen og sto 4 timer utenfor døra der og venta.
Etter denne skuffelsen ble han så frustrert at han gikk forbi neste hus, stakkars gamle bøssemannen!

Dette innlegget har jeg redigert 1736 ganger, så nå får det være bra nok :)

3 kommentarer:

Veronica sa...

huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuh

eirinsurr sa...

jeg beklager på veiene av mine lange ben.

Anders sa...

Så kos helg :D

Og bøssemannen xD Haha

Morro