torsdag 29. oktober 2009

Dagen i går begynte kjempefint, med at toget var så forsinka at vi ikke rakk den vanlige skolebussen.
Skoledagen ble fylt med Anton Webern, lite kreativitet i komposisjon, tegning av Jesus, fariseere og kirker i religion og koselige lekseprøver om noe jeg ikke har lest i norsk.
Etter skolen skulle jeg sitte på med Karoline til stasjonen så jeg kunne rekke tre-toget.
Vi havna selvfølgelig bak en ekstremt saktegående bil, som igjen var bak en sånn sementblandebil.

Jeg hoppa ut av bilen så fort jeg klarte og løp i retning Brakerøya, for å se toget suse ut av sporet når jeg er 10 meter unna.
Jaja, tenkte jeg, da er det vel bare å vente da.
Det hadde jeg tålmodighet til i nøyaktig to minutter (tok faktisk tiden).
Så kom jeg på den gode ideen, hvorfor ikke gå til Drammen stasjon?
Etter et par telefoner rundt til mennesker, for å fortelle hvor synd det var på meg som ikke rakk toget, begynte ferden mot Drammen stasjon.
Det var egentlig en veldig fin tur, så da jeg nærmet meg Bragernes og klokka bare var blitt 10 over 3, kom jeg på enda en god ide.
Hvorfor ikke gå til Gulskogen stasjon?
Jeg gikk i retning Gulskogen, helt bort til sykehuset i Drammen, før jeg fikk melding av Veronica som ikke synes det var en så god ide som meg.
Jeg ringte Veronica, som foreslo at jeg kunne møte henne i stedet, så da møttes den lille ensomme vandreren og den lille syklende eneboeren ved busstasjonen.
Vi bestemte oss for å gjøre ingenting, til toget kom.
4-toget derimot, hadde ikke dårlig tid, det kom seint til drammen og bestemte seg for å stoppe et år på Hokksund stasjon for å blinke litt med lysa inne i toget.
Takk snille NSB, som alltid er sent ute når jeg trenger det 
Det kommer ikke til å bli stress å komme hjem over en time senere, når jeg bare skal bake hundre millioner sjokolademuffins , på to øvelser, skrive en logg, øve mip og cello og i tilegg legge meg tidlig for å stå opp kl. 05.00 (!!!!!) i morgen.
Skrev dette i går på toget men rakk ikke å poste før nå.
Jeg sto ikke opp kl. 5 i dag, ble heller hjemme og rydda /vaska / lagde middag.

3 kommentarer:

Aina sa...

SUPERMEGATEITE NSB!
Men det er jo en grunn og mening til alt daaaa.
(:

Veronica sa...

turps
jai like.  <- selv om jeg lurer på hva det er, som sto etter NSBgreia :D:D:D:D:

Elise sa...

Ja, det kan du lure på, det :P