tirsdag 16. desember 2008

Noe Sommel Bestandig

Nå tenker jeg alle dør etter å høre om min strabasiøse ferd til skolen i dag.
Det hele begynte med at Jørgen sendte melding om at bussen hans var forsinka og at han håpa han rakk toget. Vi ble ganske bekymra for at han ikke rakk det.
Seinere sender han melding og sier at han bare tulla, og at han skulle gå på på skollenborg i stedet.
Da bestemte Julie og jeg oss for å ta igjen og sende melding å si at toget har tekniske problemer, bare for å tulle.
Akkurat i det jeg trykte på send knappen kommer det en beskjed over høytaleren.
"Toget har desverre fått problemer med fjernstyringen, vi håper å være i gang igjen i løpet av noen minutter".
Så kom det en konduktør og spurte om vi skulle ha eksamen eller skulle til Gardermoen, for da hadde vi fått taxi. Det hadde vi jo ikke, så vi måtte pent vente.
Etter et kvarter kommer konduktøren tilbake og anbefaler at vi tar timebussen i stedet. Det holdt ikke akkurat med 18 kroner for billett med timebussen så vi fortsatte og vente.
Rundt 10 på halv 8 fant toget ut at det skulle gå, men det ble ganske mye forsinket etterhvert også. Det hele ente med at toget var i drammen ca. kvart over 8, 35 minutter etter det skulle vært der.
Vi kom oss til skolen til slutt, men 20 minutter for seint :P
Hurra for NSB!

3 kommentarer:

eirinsurr sa...

å kollektivtrafikk kan være så teit i blandt! Æsj til sene busser og tog!

Veronica sa...

kollektivtrafikken i buskerud hater hvertfall meg og kristine, vet jeg. alle husker jo når vi kom til st.hallvardsOD-konsert etter å ha gått over en halvtime fra lierbyen nærmest, og når vi kom nesten to timer for sent til kongsberg pga. teite mongotoget! Kollektivtrafikken skulle vært til å stole på!!

Jørgen sa...

Jeg gremmes over NSB. Men, Eirin? Sene tog og busser kan jo være deilig når man overhodet ikke vil være på det stedet man er på vei? Eheheh?

Elise: fra nå av kommer jeg KUN på, på Skollenborg. hihihihihihihihihihihihihihihihih.

Ordbekreftelse: befrist